FANDOM

Logo build
Kamen Rider Build
仮面ライダービルド
Numer 28
Emisja od 3 IX 2017
Liczba odcinków aktualnie emitowany
Poprzednia seria Kamen Rider Ex-Aid
Następna seria

Kamen Rider Build (jap. 仮面ライダービルド Kamen Raidā Birudo) jest dwudziestym ósmym i aktualnie emitowanym serialem z uniwersum Kamen Rider. Premiera pierwszego odcinka miała miejsce 3 września 2017 na kanale TV Asahi

FabułaEdytuj

Dziesięć lat przed akcją serialu pierwsza załogowa misja na Marsa przywiozła na Ziemię tajemniczy obiekt nazwany Puszką Pandory. Jednakże podczas konferencji podsumowującej misję Puszka Pandory została aktywowana przez nieznaną osobę wskutek czego Japonia została wytworzonym przez Puszkę Murem Niebios podzielona na trzy części - Kraj Północny, Kraj Zachodni i Kraj Wschodni. Na dodatek charaktery obecnych wtedy osób uległy całkowitej przemianie. W czasach obecnych w Instytucie Zaawansowanej Technologii Kraju Wschodniego zatrudnia się młody genialny fizyk Sento Kiryuu. Sento nie pamięta nic ze swojej przeszłości z wyjątkiem chwili dokonania na nim eksperymentu przez organizację zwaną Faust, która chce poznać zasady działania Puszki. Jako tytułowy Build, Sento po kryjomu postanawia walczyć ze Smashami - powstałymi z poddanych eksperymentom ludzi potworami wysyłanymi przez ową organizację - i wykorzystywać ich moce do walki. Wspierany jest przez zdolną do oczyszczenia mocy Smashów dziewczynę Misorę Isurgi, jej ojca Souichiego, dziennikarkę Sawę Takigawę oraz Ryuugę Banjou - byłego boksera wrobionego w zabójstwo, który został poddany eksperymentowi w tym samym czasie co Sento.

BohaterowieEdytuj

WrogowieEdytuj

OdcinkiEdytuj

ObsadaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Z powodu zaplanowanej na 30 kwietnia 2019 r. abdykacji cesarza Akihito, Kamen Rider Build ma być ostatnią seria w pełni emitowaną w epoce Heisei.

Linki zewnętrzneEdytuj