FANDOM

Logo black
Kamen Rider Black
仮面ライダーBLACK
Numer 8
Emisja 4 X 1987 -
9 X 1988
Liczba odcinków 51
Poprzednia seria Kamen Rider Super-1
Następna seria Kamen Rider Black RX

Kamen Rider Black (jap. 仮面ライダーBLACK Kamen Raidā Burakku) jest ósmym serialem z uniwersum Kamen Rider. Emitowany był od 4 października 1987 do 9 października 1988 na stacjach TBS i MBS i liczył 51 odcinków. Przez wielu fanów uniwersum jest uznawany za najlepszy serial o Kamen Riderze w historii.

FabułaEdytuj

Sekta Gorgom co 50 tysięcy lat wybiera swojego nowego przywódcę zwanego Królem Stworzenia spośród dwójki kandydatów urodzonych w dzień zaćmienia słońca. Mają oni otrzymać po jednym z dwóch Kamieni Królewskich i jako Królowie Wieków walczyć przeciw sobie do momentu, gdy jeden zabije drugiego. Na Królów Wieków wytypowani zostają Kotaro Minami i Nobuhiko Akizuki - dwaj przybrani bracia, którzy urodzili się w dzień zaćmienia słońca. W dniu ich 19 urodzin zostają porwani przez Gorgom, którzy wszczepili im Kamienie Królewskie. Niestety tylko Kotaro daje radę uciec, jednak przeistacza on się w potężnego wojownika - Kamen Rider Blacka - i decyduje się walczyć z Gorgom by chronić ludzkość oraz uratować swojego brata.

BohaterowieEdytuj

WrogowieEdytuj

OdcinkiEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj